X

  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Articole din spiritualitate

~ Suntem cu totii UNA ~

Pixabay.com
cauzele spirituale

Cauzele spirituale ale afectiunilor respiratorii

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

AMIGDALITA/ANGINA/RAGUSEALA/DURERILE DE GAT
Angina este o inflamatie acuta a gatului si in deosebi a amigdalelor (amigdalita). Aceasta inflamatie, uneori foarte dureroasa, face dificile 2 lucruri: deglutitia (inghitirea) si vorbitul (actiunea de a face sa iasa). Originea infectioasa califica faptul ca posibila cauza este exterioara. Suntem in prezenta unei dificultati clar exprimate. Avem ceva de-a lungul gatului, fie ca avem dificultati in a inghiti, fie ca avem dificultati in a ne exprima si uneori chiar ambele. In orice caz este vorba de de o cauza exterioara! Vina revine altuia. Ce a facut sau ce a spus si ne e greu sa inghitim? Ce nu reusim sa spunem? Lateralitatea dreapta sau stanga a amigdalei mai afectate, desavarseste sensul acesteia dandu-i o simbolica feminina sau masculina. Complicatiile cardiace sau renale eventuale simbolizeaza impactul violent si profund a resentimentului, fie la nivel emotional (inima), fie la nivelul structurii profunde (rinichii) ca in cazul unei pierderi a convingerilor, a increderii sau a iluziilor. Faptul ca amigdalele sunt organe limfoide adauga un grad suplimetar de subtilitate si de profunzime sensului initial.


Ma gandesc la cazul Ameliei. Aceasta femeie de vreo 50 de ani, traia de mai multi ani, un divort dificil. Sotul folosea toate metodele posibile pentru a incetini procedura.
Infatisarile in fata judecatorului erau cu atat mai dificile cu cat avocatul sotului ei juca jocul acestuia si folosea argumente de o rea credinta incredibila pentru ea. La ultima intrevedere cu ei, argumentele au fost de asa natura ca a ramas incremenita si nu a mai putut spune un cuvant. Gatul era blocat in mod brutal. S-a declansat o angina violenta la iesirea de la judecator. Intelegand ceea ce se intampla, inainte de a vorbi cu el, i-am propus sa-si exprime resentimentul fata de parti, dar ii era teama ca nu va putea sa le faca fata. I-am sugerat sa redacteze totul, ceea ce a si facut. A redactat o prezentare a circumstantelor pe care a adresat-o, recomandat, judecatorului si sotului sau. A exprimat resentimentele sale argumentand totul plecand de la fapte concrete, ceea ce nu a putut face in acel moment. Angina s-a calmat in orele urmatoare redactarii si apoi expedierii scrisorii.


In cazul durerilor de gat si a raguselii, mesajul este foarte apropiat, fara sa identificam cauza ca fiind exterioara. Poate fi vorba de vorbe spuse pe care le regretam, pe care nu stim cum sa le retragem. Poate fi vorba si de lucruri pe care avem dificultati sa le exprimam sau nu indraznim, pentru ca celalalt ne impresioneaza, pentru ca miza e importanta. Durerea de gat sau raguseala ne impiedica si ne da un motiv bun sa nu putem exprima.


Ma gandesc la cazul Clementinei. Aceasta persoana care traia intens in emotional , era prietena cu cineva pe care-l cunostea de nenumarati ani si cu care avea o relatie privilegiata. Schimbau multe confidente, isi impartaseau problemele si se gazduiau reciproc in caz de nevoie.


Intr-o zi, Clementine, a carei sensibilitate emotionala era mare, a intalnit o femeie care i-a devenit prietena apropiata. Aceasta prietenie rapida si putin fuzionala, a determinat-o sa respinga vechiul confident. Acest lucru s-a produs in timpul unei conversatii telefonice in care cuvintele care i-au fost adresate au fost dure si au ranit-o. Si-a dat seama ulterior dar fusesera deja spuse. Cateva zile mai tarziu, trebuia sa cinam, eu si sotia mea, la niste prieteni comuni, in prezenta Clementinei. Stiind ca noi il cunosteam pe acest domn, Clementina nu se simtea bine. In ajunul cinei, a acuzat o durere de gat acuta cu raguseala si aproape imposibilitate de a vorbi. Domnul in cauza anunatand in ultima clipa ca nu mai vine, ca prin minune, gatul Clementinei s-a eliberat treptat….si ea a fost cea care a vorbit cel mai mult.

GRIPA
Fragilitatea sau maladiile pulmonare exprima dificultatea noastra de a digera situatiile cu lumea exterioara si nevoia noastra de a evacua tensiunile inmagazinate. Exemplul cel mai simplu este cel al scaderii temperaturii la inceputul iernii. Persoanele care nu reactioneaza echilibrand sistemul termic intern vor raci, adica sistemul pulmonar va fi slabit si va deschide poarta gripei, de exemplu. Dincolo de manifestarile asociate starii gripale (guturai, raceala) pe care le studiem searat, e foarte important sa insistam asupra manifestarilor starii gripale.


Starea gripala genereaza trei tipuri de stari fizice de baza : febra, moleseala si oboseala. Daca reflectam putin, vom face legatura cu un alt moment al vietii care produce simptome identice.


Este momentul in care facem sport sau desfasuram o munca fizica mai intense decat de obicei. Resimtim atunci o crestere a temperaturii corpului (febra), moleseala si oboseala ! In aceste faze ale efortului fizic, suntem in situatia unei evacuari a toxinelor fizice. In cazul gripei, aceasta asemanare a manifestarilor semnaleaza evacuarea tensiunilor, al trairilor mai mult sau mai putin dificile, care pot fi asociate cu toxinele interioare fizice si / sau psihologice.


Pe parcursul anotimpurilor, e bine sa ne amintim ca iarna este perioada in care energia profunda a organismului se reincarca si ca primavera este perioada in care energiile incarcate explodeaza de vitalitate. Natura, bine facuta, pare ca ne propune gripa in aceste 2 anotimpuri, chiar inaintea iernii pentru curatenia de toamna si, daca mi se permite, primavara pentru a elimina toxinele din iarna. Starea gripala este expresia dificultatii de a se proteja de exterior si necesitatea evacuarii tensiunilor produse in noi, starea de oboseala si moleseala ne obliga sa ne relaxam. O ultima privire asupra acestui subiect, adesea in zilele care preceda gripa, suntem constipati sau avem dificultati in a evacua. Totul reintra in normal dupa declansarea maladiei.

INFECTIA PULMONARA/PNEUMONIA/PNEUMOPATIA
Infectiile pulmonare sau pneumopatiile reiau bine inteles sensul global asociat plamanilor cat si cel asociat gripei. Suntem aici si intr-o situatie de agresiune exterioara, inca si mai clara pentru ca este cauzata de un agent patogen important (pneumococ sau stafilococ) asa cum e cazul pneumoniei.
Aceste infectii pulmonare ne vorbesc de o experienta de agresiune puternica, datorata unui agent exterior. Suntem destabilizati de atacurile unei persoane din jurul nostru. Aceste atacuri pot fi subtile, subterane, imperceptibile dar sentimentul de agresiune exista. Pneumonia este forma cea mai grava din seria agresiunilor de acest gen (reale sau imaginare). In orice caz, capacitatea noastra de a ne apara se diminueaza. Nu mai avem forta sau capacitatea de a o face. Suntem in pericol (resimtita sau reala) pentru ca suntem fara aparare in fata agresorului, cu atat mai mult cu cat nu este inca identificat.

ASTMUL/ TUSEA (ABUNDENTA, USCATA)/BRONSITA
Tusea, astmul, bronsitele sunt semne pe care le resimtim ca o solicitare importanta din exterior, atunci cand nu este o agresiune, si pe care nu o cunoastem, nu reusim sa o geram. Suferinta sau boala ne permite sa evacuam. Tusea iritanta ne arata ca aceasta agresiune ne irita si ne este insuportabila, facandu-ne sa reactionam violent. Tusea abundenta este semnul ca agentii agresiunii raman prizonieri in noi. Agentii sunt inclestati in mucozitatea bronsica pe care trebuie sa o secretam in cantitati mai mari pentru a reusi sa-i expectoram, sa evacuam ceea ce ne agreseaza si este incleiat in noi.


Atunci cand eram adolescent, eram un baiat mai degraba timid desi adesea expansiv (pentru a ascunde aceasta timiditate). Mofturos la mancare, aveam plamanii fragili si chiar in mai multi ani am suferit de o bronsita cronica pe care medicii de familie incercau sa o vindece cu antibiotice.


Din fericire, traiam la tara si traditiile si bunul simt natural al parintilor mei, i-a determinat sa foloseasca terapeutica cel mai des utilizata si de altfel si cea mai eficace, aceea a ventuzelor si cataplasmelor. Fiecare controversa sau dificultate pe care o traversam, se traducea in acea vreme mai intai prin accese de tuse apoi prin gripa si prin bronsita. Pentru a ameliora toate acestea, fumam. Schimband raportul cu viata si cu ceilalti (terminarea competitiei cu ceilalti) fragilitatea pulmonara a disparut si , ca prin minune, nu am mai avut nevoie sa fumez. Acest lucru dureaza de mai bine de 20 de ani, dar simt, imediat ce ma aflu in tensiune, cat de fragila este aceasta axa pulmonara.
Aceasta relatie a plamanului cu raportul fata de ceilalti se regaseste in homeopatie, in folosirea preparatului numit Gelsemium. Fara a intra in detalii, sa notam ca Gelsemium este prescris de homeopati persoanelor care sufera de timiditate sau frica anticipativa (inaintea examenelor, de exemplu), dar si in cazul complicatiilor starilor gripale si alte afectiuni pulmonare. Gelsemium nu este singurul preparat homeopatic care ne permite sa constatam in ce punct homeopatia si energiile functioneaza la acelasi nivel si dupa aceleasi legi.


Experientele de agresiune nu e obligatoriu sa fie manifestate pentru a fi resimtite. Atmosfera incarcata, sufocanta, ambienta in care nu ne simtim confortabil, solicita enorm energiile plamanilor. Suferintele sau maladiile sistemului pulmonat (nas, gat, bronhii.etc) ne vorbesc deci de situatii sau de persoane care ne fac sa ne simtim inconfortabil fara totusi sa ne agreseze direct. Cate persoane nu mi-au spus in timpul consultatiei am senzatia ca ma sufoc in aceasta societate sau parca nu am aer in aceasta familie.
De altfel aceasta ultima remarca a fost facuta de un asmatic care a inteles repede cine ii pompa aerul in familia sa.


Nelinistile materne excesive, atmosfera familiara apasatoare se traduc adesea la copii prin fragilitati pulmonare care, daca sunt ingrijite prea eficient pot sa se transforme in alergii respiratorii sau cutanate. Acesta se apara reactionand, uneori violent. Astmul si angina sunt strigate ca ceea ce se intampla in jurul copilului nu-l satisfac, ca traieste situatia ca pe o agresiune. Intrebarea e ambigua. El are nevoie de fapt, de protectie (dragoste si prezenta) si in acelasi timp de aer, de spatiu, sa nu fie sufocat.

RINITA/ GUTURAIUL
Rinita si guturaiul sunt inflamatii ale mucoasei nazale, in cea mai mare parte a timpului ca urmare a unei stari gripale. Ele reiau sensul global al acesteia cu o conotatie deosebita. In cazul guturaiului, nasul curge si ochii au tendinta de a plange, sau nasul se infunda si vorbim de o pierdere a mirosului. Aceste manifestari semnaleaza nevoia de a evacua, ca atunci cand plangem, imediat dupa ce s-a intamplat sau am resimtit o emotie incarcata de tristete. E vorba de o deceptie, de un esec, de un regret, de ceva ce nu am reusit sa spunem sau sa facem ? Guturaiul ne permite fara indoiala sa evacuam toate aceste situatii, cu siguranta avand o importanta scazuta, dar care s-au acumulat in noi, in timp. Pierderea mirosului (a se vedea capitolul urmator), precizeaza nevoia de protectie in legatura cu ceea ce simtim sau resimtim in mod personal, care ar putea genera si o alta boala.

PIERDERE MIROSULUI/SINUZITA
Nasul e orificiul prin care aerul patrunde in corpul nostru si cel prin care percepem mirosurile, adica ceea ce emana lumea manifesta. Datorita lui putem simti. Mirosul e asociat Principiului Metal. Respiram pe nas, prin care lasam sa patrunda in noi energia aerului, suflul (Cerul). Nivelul lui de asimilare a energiilor este deci mai fin decat cel al gurii care permite asimilarea nivelului material al vietii. Este totusi in stransa legatura cu ea prin miros care este asociatul esential al gustului caruia ii ofera volumul sau, coloratia sa. Asociatia gust/miros este la fel de importanta ca cea a celor 2 ochi.


Durerile nasului ne vorbesc de teama noastra de a lasa sa patrunda in noi dimensiunile fine ale vietii, atat fata de noi insine cat si fata de ceilalti. Este legatura cu intimitatea, cu acceptarea informatiilor intime proprii sau ale altuia. Acest lucru ne permite sa intelegem mai bine, de exemplu, rolul atat de important pe care-l joaca mirosul in sexualitate, fie ca e vegetal, animal sau uman. Sinuzitele, nasul incarcat, pierderea mirosului sunt semne ale dificultatii de a accepta mesajele, informatiile intime care ne parvin. Nu le putem simti, ne displac pentru ca miros urat. Or, ce miroase urat ? Excrementele, putregaiul si nu florile ! Ce miroase rau in viata nostra, ce putrezeste sau e pe cale sa putrezeasca in noi ? Sunt intrebari pe care ar trebui sa ni le punem, sa le punem in legatura cu atitudinile noastre, cu ceea ce cultivam in noi sau in relatia cu ceilalti si asupra valorii pe care o dam lucrurilor.


De fiecare data cand spunem altuia nu pot sa-l simt sau nu pot sa-l vad, ne gandim la efectul oglinzii si ar trebui sa reflectam asupra partii din noi insine pe care nu vrem sa o simtim sau sa o vedem.


Aceasta problema a mirosului sau lipsei de miros exprima o ranchiuna, amaraciune sau dorinte de razbunare pe care le lasam sa coaca in noi si /sau sa putrezeasca in noi. Pot insemna ca frica noastra de manifestare a vietii si animalitatii in interiorul nostru este mare, pentru ca viata inseamna si moarte , excremente si putregai. Acestea din urma sunt insuportabile pentru ca plasam in ele notiuni de valoare. Dar uitam prea usor ca cele mai frumoase legume si flori sunt hranite cu balegar sau compost si ca viata se hraneste cu moartea care nu e un sfarsit al vietii ci o tranzitie spre viata.

Sursa: Spune-mi unde te doare, autor Michael Odoul


Newsletter

Doneaza acum!

Online e cel mai bine.

Scrie-ne

© 2021 Humanity's Team Romania - miscare si comunitate spirituala pentru unime. Toate drepturile rezervate.