Acest site foloseste cookie-uri. Daca navigati pe acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.

contact@humanitysteam.ro

Sfera educatiei

EDUCATIE: Taramul invatarii intentionale- acumularea de cunostinte si intelegere

Aceasta zona include toate formele de educatie; toate varstele, speciile si trans-speciile; constientizarea temelor  si ipotezelor culturale; formala si informala; filtre perceptuale; studii stiintifice; creierul in timp ce invata; psihologia invatarii; a invata sa inveti etc.

 Unele dintre principalele principii si abordari educationale pe care o abordare educationala a Unimii se poate baza includ: educatie holistica, modele de dezvoltare a cresterii si invatarii, invatare continua, Miscarea Potentialului Uman, inteligente multiple, invatare creativa, invatare continua, invatare experientala, invatare bazata pe etica si comunitate, dezvoltare curiculara participativa si constructivism. Exemple ale unor astfel de sisteme pedagogice progresiste sunt Montessori, scolile Steiner, educatia la domiciliu, educatie transformationala si scolile Reggio-Emilio.

Aceasta abordare este atat eficienta cat si eleganta deoarece nu este restrictionata doar la un sistem. Poate imbina elementele cele mai bune ale fiecarei abordari pentru a servi cel mai bine nevoile si stilul de invatare al fiecarui individ. De exemplu, ghidarea ferma, atentia oferita limitelor sistemice si abordarea directionala/corectionala bine definita oferite de scoala Montessori poate fi completata de spatiul imaginativ, creativ si estetic oferit de scoala Steiner.

Unimea este despre a Fi in lume. Astfel, educatia din aceasta perspectiva este despre a crea schimbari pozitive care isi ating scopul atat la nivel personal cat si planetar. Programele de invatare promoveaza abilitatea de a avea mai multe perspective care ajuta la o dezvoltare mai buna a comunitatilor, a liderilor si orienteaza spre rezolvarea eficienta a problemelor. Evoca atat aptitudini artistice, creative, intelectuale si spirituale,  cat si inteligenta multipla (abilitati intuitive, contemplative si interpersonale). Acest tip de invatare poate avea loc atat in aer liber cat si in clasa, in comunitate, in sine, in impletirea dintre maiestrie si mister.

Un aspect important al acestei abordari este acela ca profesorul reprezinta si se comporta conform principiilor promovate. Profesorul are capacitatea de a angaja intreg colectivul; are expertiza si pasiune pentru domeniul pe care il preda; educa omul ca intreg (corp, minte, inima si suflet); ajuta studentii sa faca usor trecerea intre clasa si mediul exterior, prin a pune in practica ceea ce se preda teoretic; incurajeaza urcarea spre nivele superioare de complexitate; este constient de interconexiunea dintre subiecte si de nivelul inalt de dinamica predare/invatare si este complet angajat pe drumul transformarii si invatarii continue personale.

Focusul educatiei este pe co-creatie si pe relevanta punerii in evidenta a informatiilor originale si a sistemelor care sustin viata.

In aceasta sfera, cunoasterea lumii exterioare prin cele cinci simturi este infuzata cu Cunoastere de Sine si Iubire, obtinute prin conectivitate continua cu esenta divina a fiecaruia si intelepciune interioara dobandita prin calatoria vietii, astfel incat fiecare sa poata evolua spre Adevarata intelegere a Vietii.

Prin potentialul creativ al constiintei Unimii care face din studenti Maestri vietii lor, ei creaza spontant circumstante si situatii. Au o abilitate naturala de a-si implini dorintele fara a prejudicia interesele celorlalti, comportamentul lor fiind pozitiv atat pentru ei insisi cat si pentru ceilalti. Astfel de fiinte iluminate sunt rezultatul unei Educatii bazate pe Constiinta Unimii.

Sponsor principal

Articole pe categorii

Articole noi